OSIRIS update

OSIRIS update

Met het aansluiten van Van Hall Larenstein en iPabo op OSIRIS is het aantal instellingen dat van het pakket gebruik maakt op 35 gekomen. Van deze 35 klanten werken er 23 in OSIRIS SaaS. In juni volgend jaar komt daar de Erasmus Universiteit bij. Ook van de Studenten App wordt steeds meer gebruik gemaakt. Intussen zijn er zeven hogescholen en universiteiten waar studenten met de app werken. Daar worden binnenkort er nog drie aan toegevoegd. OSIRIS Link, waarmee verschillende systemen met elkaar kunnen worden gekoppeld, is bij 12 instellingen in gebruik.

Lees verder

Erasmus without paper, klaar voor de start

Erasmus without paper, klaar voor de start

Erasmus without paper (EWP) is een Europees programma dat een elektronisch datanetwerk ontwikkelt waarmee gegevens van studenten kunnen worden uitgewisseld. In plaats van papieren en formulieren voorziet EWP in een format waarmee actuele data ‘real time’ kan worden opgehaald en worden verwerkt tot informatie. EWP is geïnitieerd door verschillende organisaties als opleidingsinstituten, dataproviders, bedrijven, uitwisselingsprogramma’s en de Europese Commissie.

Lees verder

OSIRIS Debiteur

OSIRIS Debiteur - Alle financiële functionaliteiten geïntegreerd binnen OSIRIS!

Voor elke onderwijsinstelling is een waterdicht debiteurenbeheer essentieel. Het gaat immers om veel geld. Bij het reguliere HBO en WO-onderwijs gaat het al snel om duizenden studenten, die elk ruim € 2.000 aan collegegeld betalen. Reken maar uit. En ook in het contractonderwijs vormen de inkomsten van de studie- en cursusgelden de primaire voorwaarde voor het bestaan. Door OSIRIS aan het financiële systeem te koppelen, worden alle gegevens uitgewisseld die voor het innen van de gelden noodzakelijk zijn. OSIRIS, financiële administratie en de bank communiceren met elkaar tot de student volledig is ingeschreven. Als alles goed is ingericht, kan er weinig misgaan.

Lees verder

Brown paper sessie

Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) digitaliseert met zaakgericht werken

Een proces digitaliseren in 12 tot 14 weken

De Erasmus Universiteit Rotterdam zet zaakgericht werken in om de dienstverlening aan studenten te digitaliseren. De eerste zaak implementaties waren niet gemakkelijk. Best logisch, want de methode van zaakgericht werken en het gebruikte systeem waren allebei nieuw. Ilona Heeres en Manon de Jong hebben deze ervaringen gebruikt om een eigen aanpak voor implementatie uit te dokteren. En met succes: een zaak (proces) wordt nu binnen 12 tot 14 weken geïmplementeerd.

Lees verder

Radboud Universiteit

Studenten hebben recht op veilige informatie

Toen Ger Boonen ruim zes jaar geleden in dienst trad bij de Radboud Universiteit, was daar net de keus gemaakt om met OSIRIS te gaan werken. De implementatie moest nog beginnen en daar kon Ger als hoofd onderwijsbureau bij de faculteit Natuurwetenschappen meteen aan meewerken. Intussen maakt de Radboud Universiteit gebruik van verschillende modulen van OSIRIS en is Ger directeur Studentenzaken.

Lees verder

Universiteit Utrecht (UU) gaat voor stabiele en voorspelbare dienstverlening

Project ‘Digitalisering Studentverzoeken’ met OSIRIS Zaak.

Mag je van studenten verwachten dat ze zich persoonlijk bij de balie melden met de juiste papieren in de hand? Eigenlijk niet. De huidige student leeft en denkt digitaal. Vandaar dat Universiteit Utrecht (UU) eind 2015 is gestart met het project ’Digitalisering Studentverzoeken‘. Het project is inmiddels afgerond, dus een goed moment om te praten met Arjan Smit, de verantwoordelijke projectmanager van UU.

Lees verder

Foto projectdeelnemers

De best practises van CACI hebben ons enorm geholpen bij Hogeschool Van Hall Larenstein

Bij Hogeschool Van Hall Larenstein hadden ze er genoeg van. Het Student Informatie Systeem (SIS) functioneerde onvoldoende en de organisatie was het vertrouwen verloren dat het ooit nog goed zou komen. In het najaar van 2016 besloten ze om een aanbesteding uit te schrijven voor een nieuw Student Informatie Systeem. Een bijzondere aanbesteding, volgens de best value methode. Henk Dijkema, hoofd student service center en Ben Schulte, senior beleidsmedewerker gingen de kar trekken.

Lees verder

CACI bv

De Ruijterkade 7
1013 AA Amsterdam
+31 (0)88 - 654 35 00

Nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!